Zielona Norwegia

Od czasu podróży do Norwegii minęło sporo czasu i długo zastanawiałam się czy w ogóle zamieszczać tu zdjęcia i pisać cokolwiek na ten temat. Potem wróciłam do starego bloga i na widok zdjęć z minionych lat uśmiechnęłam się szeroko, z lekkim żalem, że te chwile już nie wrócą. To zadecydowało o tym, że dziś piszę nieco o mojej krótkiej, ale niezapomnianej wyprawie na norweskie fiordy.

7
Norweski Fiord

Pojechałam tam w lutym, w okolice miejscowości Bergen, odwiedzić moją koleżankę z gimnazjum i jej męża. Jest ogromna różnica pomiędzy wyjazdem do kogoś znajomego, a zwykłym wyjazdem za granicę. Nie chodzi mi tylko o to, że jest łatwiej bo mamy już nocleg, opiekę na miejscu. Bardziej chodzi mi o to jak wtedy odbieramy dany kraj i to co nam oferuje. Ja zakochałam się w Norwegii od pierwszego wejrzenia, a właściwie oddechu. Już na lotnisku poczułam różnicę powietrza, a kiedy oddalaliśmy się ciemną nocą w głąb fiordów było tylko lepiej. Ciężko opisać ten zapach bo składa się na to las, skały, woda, samo powietrze jest jakby lżejsze i kłuje trochę mrozem przy głębszym oddechu.

5816

Sama Norwegia jest zdecydowanie jednym z piękniejszych miejsc jakie odwiedziłam. Jest zielono-szara, z głęboko niebieską wodą i błękitnym niebem. Niestety nie należy do krajów najtańszych, ale z odpowiednim planem, spaniem pod namiotem i autostopem, da radę przeżyć.

13141110

Podczas mojego pobytu zobaczyłam Bergen z góry, zachwycałam się łosiami, zastanawiałam się jak budują domy nad urwiskami, przejechałam wzdłuż fiordów, jadłam najlepszego łososia, popłakałam się ze szczęścia, trochę zmarzłam i poczyniłam plany, że w najbliższej przyszłości odwiedzę ten kraj jeszcze kilka razy. Chciałabym zdobyć język Trolla i Preikestolen jako że już od dawna są na mojej liście marzeń. Nie wiedzieć czemu mam przeczucie, że już niebawem się to stanie.

Skomentuj

Stwórz darmową stronę albo bloga na WordPress.com.

Up ↑

